Up & Down #58

438

Non teme la ripresa e il traffico la rubrica più giovane di Nerds Attack!. Un diario di appunti del meglio (circolettato di rosso) ma soprattutto del peggio (circolettato di marrone) che il mondo dell’intrattenimento riesce a regalarci con estrema scioltezza quotidiana. Up & Down. E che nessuno s’offenda vi augura buon divertimento.

DOWN

* Jennifer Lopez conferma che sarà tra i giudici della nuova edizione di American Idol. La fama è fame.

* Il 12 novembre esce l’ennesima rimasterizzazione di ‘Tommy’ degli Who. Anche basta.

* Su Rai 1 va in onda in prima serata “In questa notte fantastica – Lorenzo negli stadi”. Un docufilm senza dubbio ben fatto che racconta la recente avventura live di Jovanotti. Divertente e divertito, decisamente un po’ meno quando si tratta di ascoltare la sostanza delle canzoni. Il solito frullato di un po’ di tutto, della solita arte di arrangiarsi dell’artista toscano. Sopravvalutato e adolescenziale.

* Justin Vernon parla dell’altra sua faccia artistica. Sull’alter ego Bon Iver dice: “I don’t really write songs anymore”. Magari.

* Celine Dion ha annunciato il nuovo album.

* Durante un’intervista rilasciata per promovuore il nuovo EP, Albert Hammon Jr. (The Strokes) racconta la sua passata dipendenza dalle drgohe: “I mean, do you want me to get specific? I don’t mind, but yeah. I used to shoot cocaine, heroin, and ketamine. All together. Morning, night, 20 times a day. You know, I was a mess. I don’t even recognize myself”. Down a vita.

* “Without Sacha Baron Cohen, Freddie Mercury biopic probably not going to happen”. Dio sia sempre lodato.

* I Kings Leon ritornano con un nuovo album e commentando i loro ultimi anni dicono: “babies changed band”. Scarica barile familiare.

UP

* Dopo un decennio si riattivano gli scozzesi Del Amitri (mentre Justin Currie esce con un nuovo album solista). Bentornati.

* Little Richard si ritira ad 80 anni. Standing ovation.

* Neil Young e il suo team lanciano finalmente PONO.

“To everyone who loves music. I’m very happy to bring you some good news. All of us at Team PONO have been focused on getting everything right for our early 2014 launch of Pono. The simplest way to describe what we’ve accomplished is that we’ve liberated the music of the artist from the digital file and restored it to its original artistic quality – as it was in the studio. So it has primal power. Hearing PONO for the first time is like that first blast of daylight when you leave a movie theater on a sun-filled day. It takes you a second to adjust. Then you enter a bright reality, of wonderfully rendered detail. This music moves you. So you can feel. That’s why so many musicians are behind PonoMusic – this is important work that honors their art. This is the way they wanted you to hear their music. PONO starts at the source: artist-approved studio masters we’ve been given special access to. Then we work with our brilliant partners at Meridian to unlock the richness of the artist’s music to you. There is nothing like hearing this music – and we are working hard to make that experience available to all music lovers, soon. Our mission is also to make PONO just as accessible as any music you buy and listen to today. So we’ll be launching both the PONO portable player – an updated version of the one I showed on David Letterman’s program – and an online library, with all your favorite music available in PonoMusic quality. Everything you need to feel music anew. Stay tuned for more updates. And be sure to follow us on Facebook and Twitter for the latest information. We hope you’ll try PONO when it comes your way, and that it brings you the soul of music.
Yours, for PonoMusicNeil Young

* Tutta la campagna pubblicitaria virale in stile guerrilla marketing messa in atto dagli Arcade Fire per il lancio del nuovo album ‘Reflektor’. Un’operazione che raggiunge quelle eccezionali dei Daft Punk, David Bowie, The Knife, Boards Of Canada… un 2013 da ricordare anche sotto questo aspetto.

Commenta

Please enter your comment!
Please enter your name here